Pictures and Text: Nicolas Juarez. Many thanks to him.
General Access: (Google Map)
From Porto Vecchio, take D368 towards Zonza, or the D268 from Sartène towards Zonza, or the D268 from Solenzara towards the Bavella pass. Park on the Bavella pass, and take green mark footpath to the Leccia cross (200m approx. NW over the pass. The line is 50m south of the cross.
The line:
Where?
The highline is on top of a grassy gully going from NW to SW. It is obvious.
Who - Where?
Thomas RABASSA, Nicolas JUAREZ helped by Adrien CARDIN, Adrien HONORE, the 10/30/2011
Anchors:
- Cross side: 4 12mm bolts for force and backup. Bring a rope to make a 30m belay. Backup are good on stones with slings (some granit stones moving, don't take it as backups). Bring slings for.
- Tree side : 4 12mm bolts for force and backup. With a long sling you can extra backup on a big boulder.
Linking:
Install the cross side first, and climb third grade to reach the other side and set up the pulleys here.
Remarks:
The perfect highline for alpine initiation. Great view all around, I guess, because we only saw fog that day...
------------------- French Version ----------------
Accès général : (Google Map)
De Porto Vecchio, prendre la D368 en direction de Zonza, la D268 au départ de Sartène en direction de Zonza, ou encore la D268 au départ de Solenzara en direction du col de Bavella. Se garer au col de Bavella et emprunter le sentier balisé par des marques vertes en direction de la croix Leccia (environ 200m au dessus du col direction nord ouest. La ligne se trouve à 50m au Sud-est de la croix en contrebas.
La ligne :
Où ?
La ligne se situe au sommet d’un couloir herbeux qui remonte du nord-est au sud-ouest. Il est assez évident.
Qui ? Quand ?
Thomas RABASSA, Nicolas JUAREZ avec l’aide d’Adrien CARDIN, Adrien HONORE, le 30/10/2011
Ancrages :
- Du côté de la croix, 4 plaquettes de 12mm pour la slack et le backup. Pour y accéder, prévoir une corde pour faire le rappel d’une trentaine de mètre. Les backups peuvent être installés au départ du rappel sur des bons becquets (éviter de le fixer sur quelques blocs granitiques douteux). Prévoir des sangles pour assurer les backups.
- Du côté du pin, 4 plaquettes de 12mm pour la slack et le backup, les backups peuvent être fixés moyennant une grande élingue autour d’un bloc granitique.
Passage de ligne :
Installer d’abord la ligne du côté de la croix et grimper de l’autre côté dans du 3 (ou lancer la slack du sommet du couloir) pour installer la tension.
Remarques :
Une highline parfaite pour une initiation alpine, un cadre et une ouverture sur le paysage magnifique, enfin, qui doit l’être, puisque nous n’avons vu que du brouillard ce jour là.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment