2010/07/12

France - Gorges du Verdon - Schluck und Spuck - L : 60m - H : 140m

PLEASE : DON'T RIG THIS HIGHLINE UNTIL FURTHER NOTICE.
ONE OF THE BELAY IS NOT SAFE ANYMORE
THANK YOU
Picture : M. Kemeter. Many thanks to him.

General Access : (Google Map)
Drive to La Palud sur Verdon, take the "Route des Crêtes". 200m after the "Escalès" belvedere, park on a big car park on the right, and take the biggest footpath that goes directly to the cliff a bit before it.

The line : 
Where ?
The line is in the second gap when you arrive to the cliff. It is from the "Tête à Eau" belay and a good flat rock platform on the other side.

Who - When ?
Opening : J. Millot, M. Kemeter, J. Schradi, E. Leger, S. Brugalla in may 2010.

Anchors :
- "Tête à eau" side : 2 bolts from the belay, and two other bolts really far behind for force. Trees and stoneholes for backup.
- Platform side : 3 12mm bolts for force, and trees and other far away bolts for backup.

Linking :
Easy, overturn the gap.

Rigging : 

Pulley system is perfect on the platform side.

Remarks : 
Magical highline, full height, good length, greatly engaged and never exposed. A perfect trip into emptyness.


----------------- French Version --------------------


Accès Général : (Google Map)
Aller à La Palud sur Verdon, prendre la "Route des Crêtes". 200m après le belvédère de l'"Escalès", se garer sur un grand parking sur la droite, prendre le chemin un peu en dessous qui par vers les falaises.

La ligne : 
Où ?
La ligne est dans le second renfoncement de falaise quand on arrive. Elle part du relais de "Tête à eau" jusqu'à une bonne plateforme en rocher.
 
Qui - Quand ?
Ouverture : J. Millot, M. Kemeter, J. Schradi, E. Leger, S. Brugalla en mai 2010.

Ancrages :
- Côté "Tête à eau" : 2 scellements du relais, et deux autres scellements bien loin dérrière pour la force. Des arbres et des lunules pour le backup.
- Côté plateforme : Il y a 3 spits de 12mm pour la force, et des arcbres et des spits loin dérrière pour le backup.
 
Passage de la ligne :
Facile, contourner la brêche.

Tension :
Le système de poulies est le mieux côté plateforme.

Remarques : 
La ligne parfaite, plein gaz, d'une bonne longueur, super engagée, mais jamais exposée. Un grand voyage dans le vide.

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